2013. június 23., vasárnap

Előzd meg a kisvasutat, Gyöngyös

Szombaton, ebéd után elindultunk, hogy fussunk egyet a Zöldgömb Egyesület által szervezett "Előzd meg a kisvasutat" rendezvénysorozat idei gyöngyösi futóeseményén. Tényleg kutyameleg volt, igazi kánikula már napok óta. Kata aggódott egy kicsit, hogy emiatt nem igazán fog menni a futás, emlékezve a tavalyi komlói eseményre.  Hanka nem jött, mert időközben megbetegedett, és elég rosszul érezte magát. Teó szintén nem jött, de ő szimplán csak lustaságból. Így hármasban, Kata, Rozi, meg én vágtunk neki az útnak. Nem volt túl sok nevező, vélhetően a nagy meleg miatt. A 12 km-s távon pl. csak három induló volt. 
Egy elcsigázott futó verseny előtt
Ez a táv a gyöngyösi kisvasút állomásától indult, fel Mátrafüredre, a bicikliúton, aztán vissza ugyanoda. A 6 km-s távon már többen voltak, köztük gyerekek is, ez Mátrafüredről indult, le a gyöngyösi kisvasút állomásáig. Így aztán harmadmagammal vágtam bele, egy időben indulva a kisvasúttal, amin a hat kilométeres mezőny utazott fel a starthelyre. 
Mindjárt indul a kisvasút
A kisvasút megelőzése persze szóba sem jött, mire felértem, éppen elindultak a hatosok lefelé. Így szembetalálkoztam Rozival és Katával, akik akkor még futottak. 



Itt még lendületben

A fordulóban ittam  egy kicsit, és elindultam visszafelé, majd hamarosan ismét találkoztam Rozival és Katával, akik immár sétáltak. Rozi ugyanis valamiért nem akart futni, hiába biztatgatta Kata. Pedig a nap sem sütött annyira, felhők kezdtek gyülekezni, valahol fent a Mátrában vihar is volt. Leszaladtam Gyöngyösre, aztán visszaindultam, hogy megnézzem, mik a fejlemények.  Akkor már futottak mindketten, Rozinak elmúlt a durcarohama. - Mennyi van még? - kérdezte. - Még egy kilométer - mondtam. - Akkor húzzunk bele - kapott erőre Rozi, és begyorsított. Így értünk be hármasban a célba. Nagyon szép eredményeket értünk el. Mivel Rozi korcsoportjában ketten indultak, ő és egy kisfiú, a lányok között értelemszerűen ő lett az első. A helyezésért járó aranyéremmel nagyon elégedett volt, mert eddig mindig csak ezüst és bronzérmeket sikerült szereznie.
A bajnokok (fiú és lány kategória)
 Kata is korcsoportos aranyérmes lett, hasonló okokból, én pedig ezüstérmet szereztem, mivel a három induló közül másodikként futottam be. Tehát eredményesek voltunk,  elégedetten indulhattunk haza. (A csoportképen látható, hogy minden résztvevő nyakában lóg valamilyen érem. A bajnokcsapat!)

Még képek (forrás Zöldgömb):






3 megjegyzés:

Gabi írta...

Igazán sportosak vagytok, minden elismerésem! Nagyon aranyos az az elcsigázott versenyző...verseny előtt! Milyen kis ügyes!
Jó kis program volt!

Évus írta...

ilyen feltételekkel akár még én is esélyes lennék egy bronzéremre?

Évus írta...

egyszer eljövök :)