2013. május 26., vasárnap

De jó a diós! Éjszakai túra Szurdokpüspökiben.

Hanka most nem jött, mert szolfézs alapvizsgára készül, és másnap délelőtt zeneiskolába kellett mennie, Rozi viszont lelkes volt. A Szurdokpüspöki túrasorozat bevezetőjeként megrendezett 10 kilométeres éjszakai túrára nem neveztek sokan, amit nagyon is értékelni kell a múlt heti gyöngyösi ezerfős tömeg után. Mire a püspöki iskola tornatermében berendezett rajthoz értünk, a mezőny java már elstartolt, utánunk már csak öt-hat túrázó indult. Ennek köszönhetően aztán szinte végig mindenféle emberi zajoktól mentes éjszakai erdei környezetben gyalogolhattunk. Nem siettünk, kényelmesen, ahol lehetett, kézen fogva sétáltunk, lámpával világítva az utat. Az elején kicsit elrontottuk, az útvonal nem volt elég egyértelműen szalagozva, beletettünk kb. egy kilométeres pluszt, de aztán a Szent Kereszt-kúttól már problémamentesen követtük a kijelölt útvonalat. Az erdő nagyon szép volt. A hold kis híján teljesen kerek volt, és messzire világított, még a távolabbi hegyeket is látni lehetett. Amikor beértünk az erdőbe, még csiripeltek a madarak, de egyszer csak majdnem mind elhallgattak, lefeküdtek aludni (innen számítható az éjszaka), csak a fülemülék éneke kísért minket az úton. A hegytetőn húzódó rétről jó kilátás nyílt mindenfelé, ahogy gyalogoltunk a kerek hold alatt, messzi városok és falvak fényei világítottak a távolban. Útközben sokat barkochbáztunk, ez Rozi új szenvedélye, emlékszem, gyerekkoromban a családi kirándulásokon mi is gyakran játszottuk apuval. Állatokkal nem találkoztunk, de hallottuk a hangjukat, különösen a baglyok huhogása volt emlékezetes. Tíz kilométer nem sok, hamar végigértünk. Fél tizenkettőre már otthon is voltunk. Sajnos a fényképezőt most otthon felejtettük.

Az útvonal

Ilyen volt az itinerünk

Új jelvénnyel gyarapodott a gyűjtemény

Gabi írta...

Klassz lehetett, igazi szép éjszakai séta 1 km rel kibővitve ugyan...de nem volt legalább tömeg.

Évus írta...

a bagolyhuhogás pedig olyan, mintha v.milyen dzsungelhang lenne. (pl. majom)
szép lehetett az éjszakai erdő.