2011. április 23., szombat

Farkaslyuk

Tegnap délután öt óra felé, mivel olyan szép idő volt, hogy mindenképpen ki kellett menni, Rozi régi vágyát teljesítve, szépen kézen fogva elindultunk, hogy végre megkeressük a Farkaslyuk nevű kőbarlang (Rozi szóhasználata) környékén rejtőző kincsesládát. A barlang a házunktól nem messze (kb. 2,5 km), Farkaslyuk-tető oldalában található, és bizony nem könnyen megközelíthető. A kincsesláda maga a geocaching.hu-n a GCFBAR nevet viseli, és a remények szerint egy csomó érdekes kinderfigurát rejt. Indulás előtt Rozi gondosan kiválasztotta azokat a kindereket, amiket ő fog beletenni a ládába (ahányat kivesz, annyit be is kell tenni). Út közben, még az utcában összefutottunk Hankával és barátnőivel.

Jóbarátnők (Viki, Hanyi, Rizi, Niki

Gyorsan fotózkodtunk egy közöset, aztán Rozi és én nekivágtunk az erdőnek. Meredek volt a hegy, de nem lankadtunk. Elkövettük viszont azt a hibát, hogy fentről, a hegytető felől közelítettük meg a barlangot.

Sötét alakok a hegytetőn

Mint kiderült, inkább alulról kellett volna. Több irányból próbáltunk meg lejutni, de olyan meredek és sziklás volt a terep, hogy csak nehezen találtunk utat. Végül találtunk, de aztán így is nadrágféken érkeztünk a barlanghoz vezető meredély lábához. Az összeszűkülő kőfalak között ugyanis az avarréteg olyan mély volt, hogy legalább fél méter vastagon takarta a talajt, ami egyszer csak nem is talaj volt, mármint nem az a puha, mállós humusz, mint addig, hanem a víz által simára csiszolt kő, minek következtében hirtelen mind a ketten seggre ültünk, és ölünkbe gyűjtve a falevéltömeget leszánkáztunk 1-2 métert. Nem mondom, hogy rögtön kacagásban törtünk ki, de túljutva az első ijedségen és megállapítva, hogy minden csontunk egyben maradt, megegyeztünk abban, hogy ez egy nagyon kalandos csúszdázás volt. -- Bárcsak anya is látta volna! -- sóhajtott Rozi. -- Hát, akkor lehet, hogy nem csúszdázunk -- mondtam én, már előre beletörődve abba, hogy mit kapunk mi még, ha ezt otthon elmeséljük. Aztán felkapaszkodtunk a barlanghoz, illetve csak a hozzá vezető lépcsőkhöz, mert azt már nem reszkíroztuk meg, hogy ott is felmásszunk.
Elhatároztuk, hogy legközelebb hozunk kötelet, és majd akkor. Viszont megtaláltuk a kincsesládát, megvolt a kindercsere is, és végül, miután a cipőinkből kiráztuk a nem kevés földet és egyéb törmeléket, ami belement, szépen leballagtunk a verebélyi vasútállomásra. Éppen időben, hogy nyolc órási vonatot elkapjuk. Akkor már alkonyodott, a nap lement, úgyhogy ideje volt kijönni az erdőből. Az otthoni eseményeket nem részletezem.
Még képek:

Rozi szívesen felmászott volna

Inkább pihiztünk egy kicsit

A kincsesláda megtalálása

Update (2013.05.05):
Két év eltelt, és ismét meglátogattuk a Farkaslyukat. De most már vittünk kötelet és fel is másztunk. Nos, nem sok minden volt odafent, írások a falon, tűzrakás nyomai, mécsesek (mostanában ez a divat), és valóban nem túl nagy az egész. De a lényeg, hogy felmásztunk (meg le is, amihez tényleg kellett a kötél)! Sajnos a fák eltakarják a kilátást, de a kaland így is megérte. Még el akartunk volna menni a csevicéhez, de a nagy dzsindzsásban elkavartunk egy kicsit, így aztán végül megint Verebélyben kötöttünk ki, s innen hazabaktattunk a vasúti síneken, mivel a vonat csak két óra múlva jött volna.