2010. január 16., szombat

tökéletes édesség

Hanyi kapott karácsonyra recepteskönyvet. Nem is akármit, hanem Mary Poppins recepteskönyvét.



Kipróbáltuk az almamorzsát és rájöttem, hogy bár ronda (na jó, lehet, hogy csak a mienk)


ez az egyik legjobb családi édesség. Egyrészt mert a kicsik is sokat és ügyesen, érdemben tudnak segíteni az elkészítésében (az almaszeletelős kép sajnos a munka hevében elmaradt),




másrészt mert mindenkinek ízlik.

A recept (Hanka gépelte be):

"Az almamorzsa receptje

Hozzávalók:
1 és 1/2kg savanykás alma
2 szál fahéj, félbe törve
6 szegfűszeg
1 és 1/4 dl (125g) víz
165 g kristálycukor

A morzsához:
500 g átszitált RÉTESLISZT
1 kávéskanál gyömbér (por)
1 csipet sütőpor
125 g vaj
2 púpozott evőkanál barna cukor
2 púpozott evőkanál kristálycukor

Meghámozzuk, kimagozzuk és felszeleteljük az almát. Vastag falú edényben puhára főzzük a fahéjjal, szegfűszeggel és vízzel. Eltávolítjuk a szegfűszeget és a fahéjat, a masszába belekeverjük a cukrot. Ha az alma nagyon savanyú ,tehetünk hozzá még kevés cukrot. Lehűtjük.

A sütőt 180°-ra melegítjük.
A lisztet, a gyömbért és a sütőport keverőtálba szitáljuk. A vajat feldaraboljuk, és homok finomságúra morzsoljuk a liszttel. Hozzáadjuk a kétféle cukrot, és megint elmorzsoljuk. Az almát kb 30X20X4 cm-es tűzálló tálba kanalazzuk. A tetejét elsimítjuk de nem nyomkodjuk le. A morzsát egyenletesen az almára szórjuk, de ezt sem nyomkodjuk le. Kb. 30 percig sütjük."

6 megjegyzés:

Gabi írta...

Errefelé ez egy népszerű édesség, más gyümölcsel, pl rebarbarával, vagy szilvával is készítik, és híg vaniliapudingal eszik.
Hanka nagyon ügyes vagy, és ez a kis szakácskönyv jó helyre került úgy látom!!
További jó sütögetést!!

Évus írta...

Én is sütöttem már ilyet többször is, csak a diós változatát. Szerintem úgy még finomabb, úgyhogy ajánlom kipróbálásra: a liszt fele helyett darált diót kell tenni a tésztába.

Névtelen írta...

Van még egy jó receptem, amit gyerekek is el tudnak készíteni, ha sok az almátok:

A süti neve: almás-vaníliás szelet

Hozzávalók:
• 1 kg alma
• 20-40 dkg cukor ízlés szerint
• 1 tk fahéj
• 3 csomag vaníliás pudingpor
• 3 dl víz
• 40 dkg keksz (2 csomag)
• 1-2 tábla csokoládé, vajjal v. olajjal keverve v. kakaóporral ki ahogy szokta

1 kg meghámozott, kimagozott almát felkockázunk vagy lereszelünk és masszává főzünk 20 dkg cukorral, őrölt fahéjjal. Amikor majdnem kész, akkor 3 csomag vaníliás pudingport, amit előtte kikeverünk 3 dl vízzel hozzákeverünk, majd az egészet még 3-4 percig együtt rotyogtatjuk.
Ha kész a massza még melegen a kekszrétegre öntjük, amit előtte a tepsibe egymás mellé rendeztünk. A tetejére újabb kekszréteg kerül, amire a csokimázat kenjük. Az én tepsimbe (23x30 cm) 4 réteg kekszsor jött ki. Amire kihűl a massza +1 óra nagyjából meg is puhul és ehető is.
Szerintem nagyon finom.

Évus írta...

Én vagyok ez a névtelen.

kata írta...

sziasztok! én is arra gondoltam, hogy ha idén megint lesz sok eprünk, kipróbáljuk azzal is


ez a pudingos, keszes, almás meg nagyon jól hangzik, majd megírom, ha kipróbáltuk

hanka írta...

fincsike jamm